Imarcon > Online Marketing > Zoekmachine Adverteren

Zoekmachine Adverteren

Met zoekmachine adverteren (SEA) kunt u heel gericht uw doelgroep bereiken. Veel gerichter en effectiever dan u dat kunt via bekende print vormen zoals in tijdschrift- of krant advertenties.

De reden is dat zoekmachines uw advertenties alleen op uw ingestelde parameters vertoont en dat u alleen betaalt als een zoeker doorklikt naar uw pagina.

Het aantal in te stellen parameters is vaak zeer uitgebreid. Maar ik zal u hier in het kort een aantal belangrijke noemen.

  • Zoekwoorden
  • Locaties en tijdstip
  • Frequentie van uw advertenties

Zoekwoorden

De basis van zoekmachine adverteren zijn zoekwoorden. Woorden waarop uw klanten zoeken als zij naar een bepaalde dienst of product op zoek zijn.
Door u advertentiecampagne op te delen in verschillende advertenties met gegroepeerde zoekwoorden is uw advertentie voor de zoeker relevanter. Ook kunt u zogenaamde uitsluit woorden toevoegen. Daarnaast kunt u uw landingspagina op deze specifieke advertentie inrichten.

Locaties en tijdstip

Wellicht richt u zich op een regionale doelgroep. U kunt dan u advertentie(s) alleen per plaats of regio (provincie) laten vertonen. Ook zijn advertenties in te stellen op door u te bepalen tijdstippen.

Frequentie

Ook is de frequentie per campagne een parameter waarmee u uw advertentie kunt sturen.

Naast deze zijn er nog een groot aantal andere parameters waarmee uw advertentie nog relevanter en doelgerichter kun vertonen.
Juist de combinatie van deze parameter instellingen, het meten en analyseren van de resultaten en het verbeteren van campagnes is de sleutel tot succes bij zoekmachine marketing.