Imarcon > nieuws

Het geheim van het consumentenbrein

Op 11 maart mocht ik een presentatie geven over de rol van psychologie in het vak marketing op de Hanzehogeschool in Groningen.
Het is een relatief beknopt verhaal geworden waarin ik de fundamenten van ons denken uitleg bij de keuzes die we elke dag maken.

CBS : Verdere groei mobiel internetgebruik

In 2012 zijn er in Nederland 12,4 miljoen internetgebruikers. Dat is 96 procent van alle 12- tot 75-jarigen. Zes op de tien internetters hebben in de drie maanden voorafgaand aan het onderzoek gebruik gemaakt van mobiele apparatuur om te internetten. Dit aandeel is sinds 2007  verdrievoudigd. In 2011 ging de helft van de internetgebruikers mobiel online.

Lees verder ...

Mobiele website vaak eerste contactmoment met uw klant

Mobiel internet is in Nederland aan een opmars bezig. De verwachting is dat de bestedingen via smartphones over vijf jaar in Nederland ruim 1 miljard euro zullen bedragen. Voor ondernemers biedt dit zeker kansen.
Lees verder ...

Mobiele website wordt steeds belangrijker

In onze wereld van “always online”, verwachten bezoekers informatie te krijgen die ze willen, wanneer ze het willen, ook als ze onderweg zijn.
We weten dat dit ook geldt voor website bezoekers met mobiele (smartphone) apparaten.
Uit een onderzoek, door Sterling Research and SmithGeiger independent market research, onder 1088 Amerikaanse smartphone internetgebruikers in julli 2012 komen een aantal interessante conclusies.
Lees verder ...

QR codes en een mobiele website

Elke zaterdag speur ik in de krant op zoek naar QR-codes (Quick Response). U weet wel die zwart – witte blokjes die steeds vaker bij advertenties worden afgedrukt.
Lees verder ...

Uit het Archief