Imarcon > Mobiele Website > Mobiele website wordt steeds belangrijker

Mobiele website wordt steeds belangrijker

In onze wereld van “always online”, verwachten bezoekers informatie te krijgen die ze willen, wanneer ze het willen, ook als ze onderweg zijn.
We weten dat dit ook geldt voor website bezoekers met mobiele (smartphone) apparaten.
Uit een onderzoek, door Sterling Research and SmithGeiger independent market research, onder 1088 Amerikaanse smartphone internetgebruikers in julli 2012 komen een aantal interessante conclusies.

Er is een groot verschil tussen wat mobile bezoekers willen en wat er wordt aangeboden.
Terwijl bijna 75% van de gebruikers de voorkeur geeft aan een mobiele-vriendelijke site, zijn 96% van de sites duidelijk niet ontworpen voor mobiele apparaten.
Dit is zowel een groot probleem als een grote kans voor bedrijven om hierin het verschil te maken t.o.v. andere aanbieders.

Mobiel geschikte site zet bezoekers sneller om in klanten

De snelste weg naar klanten is door middel van een mobiele-vriendelijke site. Als uw site een geweldige mobiele ervaring geeft, zijn bezoekers eerder en vaker geneigd te blijven en/of producten of diensten te kopen. Bijna driekwart (74%) onder de onderzochte groep zegt in de toekomst vaker te zullen terugkeren.
67% zegt dat, wanneer ze een mobiele-vriendelijke site te bezoeken, ze eerder bereid zijn om producten of diensten te kopen.

Het niet hebben van een mobiele-vriendelijke site helpt je concurrent

Een goede mobiele website ervaring wordt steeds belangrijker.
61% van de gebruikers zegt dat als ze, via een mobiel, niet kunnen vinden wat ze zochten ze snel op zoek gaan naar een andere site.

Niet-mobiele vriendelijke sites kan reputatie van een bedrijf schaden

Het blijkt dat je meer dan alleen de verkoop verliest met een slechte mobiele ervaring. Een site die niet is ontworpen voor mobiele gebruik frustreert de gebruiker.
48% van de mobiele gebruikers zegt gefrustreerd en geïrriteerd te zijn als ze op een site landen die niet mobiel-vriendelijk is.
36% vond het bezoek aan zo’n website zelfs verspilde tijd.
52% van de gebruikers zegt dat een slechte mobiele ervaring hen ontmoedigd verder op de site te kijken.

Het onderzoek bevestigt wat we al vermoeden:

  • Dat mobiele bezoeker liever op een mobiele-vriendelijke sites landen. Dit is een “open deur”, maar natuurlijk de waar!
  • Verder is het hebben van een mobiele site is niet langer “nice to have”. Het is een essentieel onderdeel geworden van het bouwen duurzame klantrelaties.